"Some people feel the rain . Others just get wet." - Bob Marley

joi, 8 noiembrie 2012

Atitudine

      Ma intreb deseori daca sunt o persoana norocoasa, dar fiind vorba de mine sunt subiectiva si tind sa vad doar partea goala a paharului, uitand ca intotdeauna exista si o parte plina , parte care de obicei parca se ascunde dupa colt , mai ca nu o observi. Ma uitam la fotografii , ma uitam cat de mult am crescut si incercam sa-mi aduc aminte absolut toate dorintele pe care mi le-am pus de-a lungul anilor si ca sa vezi : unele dintre ele mi s-au indeplinit , pe altele le traiesc si la unele am renuntat pe drum . Oricat de bine ar fi parca nu e bine , parca e ceva de reparat , parca e nevoie de o sclipire , o decupare , colorare , este nevoie de ceva pentru ca oricat de plin ar fi , nu este plin , nu da pe afara .
       Ma tem de lumea in care traim, ma tem de generatia mea si de cele care urmeaza , ma tem pentru ca rar gasesti exemple de urmat, ma tem pentru noi si pentru cat de dezumanizati ajungem. Cati dintre noi nu au o viziune negativa asupra vietii sau cel putin daca nu o ai parca o capeti , lumea in care traim te obliga sa iti plangi de mila si sa te uiti cu resemnare la viitor , de parca nu poti face nimic sa schimbi ceva . Altcineva in fiecare zi vine si-ti spune ca nu ai nici un viitor, ca nu ai nici o sansa, altul prevede cum vor veni timpuri din ce in ce mai rele , negre, intunecate , ceva gen : vai de capul nostru. Ma gandesc acum si daca e asa , eu de ce ma trezesc in fiecare dimineata, mama de ce se duce la munca in fiecare zi, vecinul de ce se duce la scoala sau vecina de ce face piata? Pentru ca daca tot nu avem un viitor si nu are rost, de ce pur si simplu nu stam ? Eu cred ca avem nevoie de altfel de privire , spre altceva sa nu mai impartim intre noi doar o urmatoare zi la fel de sumbra ca cea de ieri.
     Orice as face raman o visatoare , raman fata indragostita de viata pentru ca oricat de greu ar fi , trebuie sa lupti si trebuie sa castigi. Serios acum , cat de las poti fi incat sa te ascunzi in plapumioara ta , oricum la un moment dat vine cineva si te scoate si de acolo. Trebuie sa facem ceva , trebuie sa luam atitudine pentru ca altfel nu vine nimeni sa faca curat in viata noastra si daca toti ne-am decide ca de maine sa facem ceva , lucrurile ar prinde contur , ar incepe sa aiba o forma , nu zic ca va fi mai bine pentru ca asta ar fi doar o previziune lipsita de valoare , dar consider ca macar va fi altceva . Daca tu nu faci ceva, nu o sa vina niciodata altcineva sa-ti rezolve problemele , spre cine sa arati cu degetul cand tu nu faci nimic inafara faptului ca te ascunzi in spatele cuiva , a unor cuvinte , a unor fapte . Invata sa te ridici , invata sa vorbesti, invata sa lupti , invata sa fii cineva, oricat de greu ar fi , pentru ca la un moment dat toata stradania ta va fi rasplatita : atunci vei fi cineva.

Atitudine , acesta este cuvantul care ar trebui sa stea la loc de cinste printre noi.


2 comentarii: